Праверачная работа па тэме “Арфаграфія і пунктуацыя”
1.Устаўце прапушчаныя літары.
Др..мучы інт..лект др..жаць
р..корд ж..мчужына др..сіроўшчык
анр..соль самб.. бр..зент
інж..нер в..семсот гл..ток
майст..р сальфеджы.. ябл..ня
ар..шт поч..рк акад..мічны
камп’ют..р д..рэктар рады..
аранж..рэя кр..вавы тры..
адр..с вод..р р..монт
р..спубліка канц..лярыя д..легат
- Устаўце прапушчаныя літары.
Аб..ліск м..дзведжы м..лагучны
гал..рэя бал..рына вец..р
заб..спячэнне камп..тэнтны усм..хацца
с..ржант с..мнаццаць дз..в..ць
па..дынак ..фрэйтар м..дс..стра
б..ссардэчны м..тровы верм..шэль
п..цьсот п..йзаж с..мсот
м..жпланетны з..л..ніна сув..нір
ц..цярук к..фір кал..ва
..ўрапейскі г..гант ал..горыя
3.Перакладзіце словы на беларускую мову
Диктант, директор, дирижер, академия, гвардеец, командир, дверь, сядьте, Двина, Дмитрий, Владислав, Жодино, Ядвига, Людмила, гвардия, медицина, твёрдый, четверг, стена, картина, репортер, билетик, латинский, карантин, техника, тираж, партизан, университет, аптека, теорема, театр, партия.
4.Раскрыйце дужкі і запішыце словы правільна
Падаро(жж)а Жа(нн)а ся(мм)ю
а(лл)егорыя гру(пп)а Адэ(сс)а
пустазе(лл)е ліс(цц)е рэжы(сс)ёр
камя(нн)іца пале(сс)кі а(лл)ея
кало(нн)а А(лл)а І(нн)а
з роспа(чч)у ка(лл)екцыя Пале(сс)е
5.Выпішыце словы, дзе трэба ўставіць прыстаўныя зычныя або галосныя гукі.
Цягнік ..мчыцца, боты ..рваныя, за..мгліла смугою неба, валакно ..льняное, не чулася ..ржання каня, ..льсніцца снег, ..узкі за..улак, добры ..учань, будынак на..одшыбе, ..остры на язык, не трэба ..рваць, пачало ..рдзець неба, вырабы з ..льну, пад тоўстым ..льдом, вока..мгненна прыбегчы, на ..льдзіне, вароты за..ржавелі.
- Выпішыце словы, дзе трэба ўставіць мяккі знак.
Аб..ява, восем..дзесят, дз..мухавец, восен..скі, дзін..кнуць, чац..вёрты, падз..ме, вясел..ле, бул..ён, мядз..ведзь, раз..бяр, батал..ён, л..ю,глыб..ю, кон..мі, парц..е, двукосс..е, камен..чык, кін..ма, мадэл..ер, студзен..скі, фантан..чык, восем..сот, мен..шасць, у маладос..ці, сядз..це, пяс..няр, сляз..мі, піс..меннік, с..вежы.
7.Раскрыйце дужкі і правільна запішыце словы.
(Б,б)рэсцкія вуліцы (Б,б)агдановічаўскі вечар
(Г,г)рамадзянская вайна (Н,н)ародны (П,п)аэт
(Д,д)ом афіцэраў (Д,д)зень (К,к)анстытуцыі
(К,к)упалаўскія мясціны (В,в)алодзеў пляменнік
(П,п)олацкае княства (Ц,ц)іхаакіянскі (Ф,ф)лот
(К,к)іеўская (Р,р)усь (Л,л)едніковы перыяд
(Д,д)зень (Н,н)езалежнасці Генрых (Ч,ч)ацвёрты
(Э,э)поха (А,а)светніцтва (А,а)хілесава пята
8.Устаўце прапушчаныя літары
Аквары..м, со..с, ка..нер, еса..ул, пачулася “а..”, ня..дача, па-..дарнаму, радаснае “..ра”, нака..т, кансілі..м, за ..нівермагам, эстраднае шо.., на..-ха.., выпукла - ..вагнуты, па..за, вельмі ..дзячны, дыназа..р, шэдэ..р, а..л, ла..рэат, кло..н, стра..с, а..тамат, бра..нінг, тры..мф, а..дыторыя, шлагба..м, было ..тульна, кала..рот.
9.Знайдзіце словы, у якіх дапушчана арфаграфічная памылка, і выпраўце яе.
Дыктант, дзелегат, карціна, гвардзеец, актор, каменціраваць, інсцітут, дзісплей, Дзвіна, дырыжор, студзент, Людзміла, дзіскета, лейтэнант, дэмабілізацыя, парцізан, дэзарыентацыя, мелодзія, Ядвіга, дзве хвіліны, медыцынскі, бардзюр, счарствець.
10.Адзначце нумары сказаў, у якіх на месцы пропуску трэба паставіць працяжнік.
1.Голад не цётка.
2.Час непадкупны і справядлівы суддзя.
3.Мінск сталіца Беларусі.
4.Умець за плячыма не насіць.
5.Аблокі нібы бавоўна.
6.Даўжыня поля трыста пяцьдзесят метраў.
7.Наша хата дзесятая ад клуба.
8.Красавік гэта час аднаўлення жыцця.
11.Вызначце, у якіх сказах выдзеленыя спалучэнні з’яўляюцца адасобленымі прыдаткамі, выдзеліце іх неабходнымі знакамі прыпынку.
1.Звычайна мы лавілі плотак або акунёў і язяў.
2.Не раз даводзілася нам лавіць вусачоў або міронаў як іх яшчэ называюць.
3.Трыглы або марскія пеўні кукарэкаюць вельмі гучна.
4.Іван Пятровіч як урач вядомы ва ўсіх бліжэйшых вёсках.
5.Непадалёк ад лясных рэчак выводзіць свае чароўныя трэлі сціплы начны спявак салавей.
6.Чалавек стрыманы і далікатны ён усё ж не мог прамаўчаць цяпер.
12.Выпішыце сказы, у якіх на месцы пропуску трэба паставіць двукроп’е.
1.Быццам аднекуль здалёк прыляталі абрыўкі слоў, паспешлівыя крокі людзей.
2.Узрадаваныя вераб’і ў той жа дзень перабраліся з-пад страхі ў шпакоўню, перацягнуўшы туды ўсе свае небагатыя пажыткі пер’е, салому ды шматкі анучак.
3.Тут былі і яркія, з вялікімі дзюбамі тушканы, і стракатыя папугаі, і рознакаляровыя галубы.
4.Усюды закладае свае гнёзды птаства на зямлі, на кустах, на дрэвах.
5.Па баках сцежкі раслі рамонкі, званочкі, валошкі.
6.Зося прынесла прасціну, падушку, коўдру.
7.Усцяж плота Фёдар насадзіў кусты агрэсту, парэчак, маліны.
13.Расстаўце ў сказах неабходныя знакі прыпынку.
1.Вера аднак рашуча паўстала супраць такой прапановы.
2.Я можна сказаць раскрываў усе свае козыры.
3.На гэтым месцы кажуць некалі стаяў горад.
4.Стары Даніла замяніў яму і дзеда і бацьку і маці.
5.Рэчку па ўсім відаць пачынаюць засяляць бабры.
6.Згледзеўшы гаспадыню чарада курэй кінулася да яе з усіх канцоў двара.
7.Светлым і чыстым аднак няўтульным выглядаў пакой.
8.Побач з вясёлым шпаком на галінцы клёна цвыркае верабей яшчэ ўсё не пакідаючы надзеі выпрасіць у суседа яго новую хатку змайстраваную вясковымі хлопчыкамі за зіму.