РУС БЕЛ ENG

Кантрольная тэставая работа

А1. Адзначце словы, у якіх дапушчаны арфаграфічныя памылкі:

1)      вадаахоўны                                      4) паўнапраўны

2)      грэйдэр                                             5) платагон

3)      даўгашэрсны

А2. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару Я:

1)      с..нсацыя                                        4) б..скрыўдны

2)      н..кошаны                                        5) погл..д

3)      л..снікова

А3. Адзначце прыклады, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць літару ў (нескладовае):

1)      высыпаў __  скрыню;                                                    4) маладая фра_

2)      перадачу “Добрай раніцы” _сёй сям’ёй глядзім;             5) калегі_м

3)      усюды – _згоркі, лясы;

А5. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску трэба пісаць мяккі знак:

1)      медз..ведзяня;                                   4) в_етнамка

2)      чэрвен_скі                                        5) сядз_це

3)      Мар_ян

А6. Адзначце дзеясловы, якія ў форме 2-й асобы множнага ліку цяперашняга ці будучага простага часу маюць канчатак –еце:

1)      абкапаць;                                          4) весці;

2)      зашнураваць;                                               5) кіраваць;

3)      жаць;

А7. Адзначце сказы, у якіх не з выдзеленымі словамі трэба пісаць разам:

1)      Завірух белагрывых коні яшчэ не_зацугляны.

2)      Не_падалёку ад асфальтаванай дарогі выраслі карпусы новага завода.

3)      Калі не сват, то ручніка не_чакай.

4)      Навокал было не_засеянае поле.

5)      Дзяцел рытмічна стукаў па галіне дрэва, не_звяртаючы ўвагі на дзеда.

А8. Адзначце словазлучэнні, у якіх залежнае слова прымыкае да галоўнага:

1)      чацвёртая чвэрць;                            4) узнагародзіць ордэнам;

2)      чытаць выразна;                              5) паварот направа

3)      яшчэ цёплы;

А9. Адзначце сказы, у якіх на месцы пропускаў ставіцца працяжнік:

1)      Хлеб_ вось што галоўнае ў жыцці чалавека.

2)      Шырыня, прастор_ не акінеш вокам.

3)      Яна_ мой лёс, яна_ мая вясна.

4)      Круты чалавек_ дзед Архіп.

5)      Конны пешаму _не таварыш.

А10. Адзначце сказы, у якіх на месцы пропускаў трэба паставіць знакі прыпынку:

1)      Хлопцы беглі_ не азіраючыся.

2)      На_ мокрым ад расы _лісці зазіхацелі ранішнія промні.

3)      Маўклівы, нават нелюдзімы_ я склаў бы гэты любы спеў у гонар дружбы.

4)      Аленяня_ па мянушцы Алежка_ падышло бліжэй.

5)      Ідучы_ не заўважыў, як падышоў да драўлянага мастка.

А11. Адзначце складаназлучаныя сказы, у якіх на месцы пропускаў трэба паставіць коску:

1)      Не надта вялікі калгас “Слабада”_ ды дружна працуе яго грамада.

2)      Здаецца, бялейшыя сталі гнуткія бярозы_ і яшчэ вышэй падаліся хвойкі і елкі.

3)      Сонца_ і блакіт неба.

4)      То цёпла_ то холадна.

5)      Хай спяваюць жанчыны_ і гучыць вясёлы дзіцячы смех.

 

А12. Адзначце складаназалежныя сказы толькі з паслядоўным падпарадкаваннем частак:

1)      Прыйшла добрая вестка пра тое, што град прайшоў амаль зусім не над полем, дзе яшчэ грэчка і авёс.

2)      Міхал, калі наведваўся сюды, дык не даваў веры, што на гэтым месцы зноў  лес.

3)      Як толькі разднела і ўзышло сонца, пачалі збірацца вучні.

4)      Каб свет не хаваўся ў імгле, не ціснулі хмары густыя, хай сонца штораніцы шле стрэлы свае залатыя.

5)      Мы заўважылі, што калі ўзышло сонца, дык апынуліся ў незнаёмых месцах.

А13. Адзначце бяззлучнікавыя складаныя сказы, у якіх на месцы пропускаў трэба паставіць двукроп’е:

1)      Выснова напрашваецца сама_ трэба нам родны дом зрабіць утульным.

2)      Павее ветрык_ шурхнуць травы.

3)      Дакошаны лугі_ адшумела жыта_ на сцежкі падаюць пажоўклыя лісты.

4)      Хацеў бегчы за Максімам_ ногі не слухалі.

5)      Прыслухаешся_ ледзь чутна шуміць вада на грэблі пад мастком.

А14. Адзначце словы, у якіх выдзеленыя марфемы – канчаткі:

1)      даваць;                                             4) учора;

2)      заклейваюць;                                    5) метро

3)      маленькае;

А15. Адзначце схему, якой адпавядае пастаноўка знакаў прыпынку ў сказе з простай мовай: Зараз трэба сказаць нешта падумаў Яновіч чаго я маўчу

1)      “П, – а,  –п”.                                     4) “П?” – а.

2)      “П, – а. – П?”                                    5) “П? – а. – П”.

3)      “П, – а: – П?”

В1. Запішыце лічэбнік дзвесце пяцьдзясят пяць у форме творнага склону:

В2. Да назоўніка какаду падбярыце патрэбную граматычную форму прыметніка: гаваркі, гаваркая, гаваркое. Словазлучэнне запішыце.

В3. Устанавіце адпаведнасць паміж сказамі і іх відамі. Адказ запішыце.

А. Мароз бярэцца нанач.                                        1. Двухсастаўны.

Б. Наіўнае юнацтва!                                               2. Назыўны.

В. Як прыемна глядзець на веснавы разліў.            3. Абагульнена-асабовы.

Г. Не вучы плаваць рыбу.                                       4. Безасабовы.

                                                                              5. Пэўна-асабовы.

В4. Вызначце якой часцінай мовы з’яўляецца выдзеленае ў сказе слова. Адказ запішыце ў назоўным склоне.

Колькі памятаю сябе, слова Коласава было ў нашай хаце гэткае ж звычайнае, як акраец хлеба, што заўсёды ляжаў на стале пад белым абрусам.

В5. Знайдзіце складаназлучаны сказ, у якім адна з частак – аднасастаўны безасабовы сказ. Выпішыце граматычную аснову аднасастаўнага сказа.

1)      Вые ноч, а вецер белагрывы б’ецца ў шыбы лапай снегавой.

2)      Ацэньваць нельга загадзя ўраджай, пакуль яго не пакладзеш на вагі.

3)      Было ціха ў прыродзе, і ўсё жыло сваім жыццём.

4)      Ля хат насыпаны сумёты, пад снежнай коўдрай спяць палі.

5)      Летам у вёсцы сумаваць няма калі.

поделиться в: